Store hunder i liten kropp
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Store hunder i liten kropp


 
IndeksPortal**GalleryLatest imagesBli MedlemLogg Inn
Kjære Medlemmer :) Husk konkuranssene våre ! Om du vil være med , så legg inn ditt bidrag. Konkuranssene ligger på Portalen, og under Konkuransser-Bildekonkuransser, og Månedens Hund. Lykke til :)
Kjære Medlemmer ! Husk å slette PM`er etter hvert slik at dere får mottatt nye. Mvh Admin
Husk at hunder trenger minst en årlig helsesjekk, og en årlig vaksine ! Dette er viktig å gjøre for å forebygge sykdom hos egen og andres hunder ! Husk også jevnlige ormkurer !
Vær kritisk til valg av oppdretter når du kjøper hund ! Det er mange useriøse og dårlige oppdrettere der ute ! Undersøk nøye før du bestemmer deg for valp !
La hunden din gå på egne bein ! Selvom chihuahuaen er liten, så klarer den utmerket godt å gå i alle terreng selv, og trives best med det ! Bærer du hunden din rundt i veske ofte, kan du utsette hunden din for helsefare ! En chihuahua trenger også mosjon !

 

 Se opp for hunde tyver !!!

Go down 
AvInnlegg
Chi-Lise
Admin
Admin
Chi-Lise


Female
Antall Innlegg : 10742
Bosted : Larvik
Livsmotto : Vær mot andre som du vil at andre skal være mot deg.
I ringen neste gang : 21.06.09
Registration date : 07.02.2008

Se opp for hunde tyver !!! Empty
PosteTema: Se opp for hunde tyver !!!   Se opp for hunde tyver !!! Icon_minitimeFre 14 Mar 2008, 04:14

Rasehunder mystisk borte - frykter hundebande



Av [url=https://chihuahuas.norwegianforum.net/javascript:void(window.open('http://www.vg.no/tips/?til=geir.fragell@vg.no', 'popup', 'width=450,height=500,scrollbars=no'));]Geir Fragell[/url] 13.03.2008 kl. 08:10 Kilde: VG

Flere hundeeiere har mistet hundene sine, og nå frykter de at en hundebande er løs.


Se opp for hunde tyver !!! 1205389871595_338
Forsvunnet: Collien Layza fra Drammen. Foto: Privat
VG Nett følger












På mindre enn en måned er fire hunder av spesiell rase blitt sporløst borte, to ved innbrudd, to ved antatt planlagt tyveri.
Eierne av de stjålne hundene er ikke i tvil om at en organisert liga står bak.

Først forsvant chihuahuaen Elfie (3) fra Andebu i Vestfold, så den kinesiske nakenhunden Chika (1) fra Birkeland, deretter lundehunden Tiril (1) fra Grimstad, og til sist den høyt premierte collien Layza (8) fra Drammen.

Alle hundene er tisper som kan brukes til avl.

Har du opplysninger om saken? Tips oss!

- Det kan ikke være tvil om at tyveriene er organisert, og at hundene enten omsettes illegalt eller settes i avl, sier Inger-Astrid Karlsen fra Birkeland.

Sporløst borte

Se opp for hunde tyver !!! 1205389970862_781
Fortvilet: - Jeg hadde hatt Chika bare i to dager da den plutselig forsvant, sier Inger-Astrid Karlsen. Hun har fortsatt schæferen Zafira. Foto: Nicolai Prebensen
27. februar ble hennes ett år gamle kinesiske nakenhund Chika borte.

- Jeg var ute og gikk tidlig om morgenen med Chika og schæferen min Zafira. Jeg måtte inn i huset et ærend og hundene ble stående utenfor på trappen.

- Bare få minutter senere kom jeg ut igjen, da var Chika sporløst borte. Jeg har meldt fra til politiet, Viking, satt opp etterlysningsplakater i nærmiljøet, gått ut i lokale medier, spurt på taxisentralen, men hunden er fortsatt sporløst borte, sier Inger-Astrid Karlsen.

I jakten på collien Layza (8) er nå også synske koblet inn, i tillegg til politi, veterinærer og kenneler.

Politiaksjon

- Noen klippet over hengelåsen til en låst port der hunden befant seg. Tyveriet skjedde 6. mars klokken 21.15. Etter tips gikk politiet i går til aksjon mot en bolig i Røyken, men fant ikke hunden min, sier Haakon Gran i Drammen.

Se opp for hunde tyver !!! 1205390104439_131
Forsvunnet: Chihuahuaen Elfie fra Andebu. Foto: privat
4. februar forsvant chihuahuaen Elfie fra Andebu. Noen hadde brutt seg inn i huset mens eieren var på jobb, og stjålet den bittelille hunden.

Elfie er fortsatt ikke kommet til rette.

Dagen etter at den kinesiske nakenhunden forsvant, skjedde en nesten identisk episode i samme område, like ved Grimstad.

- Jeg var utenfor huset på formiddagen og hadde meg med de tre lundehundene mine. Jeg gikk inn da telefonen ringte, og ble inne rundt ti minutter.

- Bestillingstyveri

- Den yngste hunden, Tiril (1), ble stående ute på trappen, mens de to eldste fulgte meg inn. Da jeg kom ut, var Tiril borte. Hun har aldri før gått noe sted uten meg, forteller Åshild Krogh Ulriksen.

- Dette må dreie seg om bestillingstyveri, sier Ulriksen.

Se opp for hunde tyver !!! 1205390209284_15
Forsvunnet: Lundehunden Tiril fra Grimstad. Foto: privat
Hun bor på gård et par mil utenfor Grimstad. Både hun og de to hundeeierne fra Birkeland og Drammen er nå i kontakt med hverandre for å finne ut om det er en sammenheng i tyveriene. Hundeeierne har fått vite om hverandre via lokalmedier og etterlysningsplakater.

- Jeg er helt sikker på at forhold vi kjenner fra utlandet er kommet hit til landet. Det er et stort illegalt marked for verdifulle hunder, og det markedet begynner vi å se også her i landet.

- Disse tyveriene er i høy grad organisert, mener Haakon Gran. Han er blitt kontaktet av en synsk kvinne som hevder at tre ulike biler med tre ulike farger har spanet på hunden hans over en del tid.

Inger-Astrid Karlsen hadde hatt sin kinesiske nakenhund i bare to dager da den ble borte.

Se opp for hunde tyver !!! 1205390274720_192
Forsvunnet: Den kinesiske nakenhunden Chika fra Birkeland. Foto: privat
- Jeg kjøpte hunden i Mandal mandag og onsdag ble den stjålet. Jeg fikk den veldig billig og betalte 5000 kroner.

- Hvordan er det mulig, dersom hundetyveriene er organisert, at tyver fant fram til deg på så kort tid?

- Det har vært informasjon om hunden min på internett, men jeg kan ikke forklare hva som har skjedd, sier Karlsen.

Hundeeierne har opplysninger om bilobservasjoner som kan ha sammenheng med tyveriene, men opplysningene spriker.


(VG 13.03.2008 kl. 08:10, Sist oppdatert 13.03
Til Toppen Go down
http://www.chihuahuaengler.com
 
Se opp for hunde tyver !!!
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Store hunder i liten kropp :: Portal :: Portal-
Gå Til: